TURN YOUR MESS INTO YOUR MESSAGE

TURN YOUR MESS INTO YOUR MESSAGE

Date

Storytelling is hot. Je verhaal vertellen, jezelf en soms ook je kwetsbare kant laten zien en zo een connectie maken.

Prachtig en krachtig. Verschuil je niet achter je onderneming of producten, maar laat ook juist de persoon achter die onderneming zien. Vertel je verhaal. 

Daar zit echter ook een disclaimer bij.

Het is mooi als je jouw kwetsbare kant kunt laten zien. Als we verhalen delen die ons mens maken, vaak de kwetsbare verhalen, zorgt dat voor een connectie. Herkenning.

Storytelling is geen praatgroep
Maar dat betekent NIET dat je al je shit de hele tijd de wereld in moet slingeren. Storytelling voor je marketing inzetten is niet hetzelfde als therapie. Of een praatgroep.

Prima natuurlijk als je een praatgroep op wil richten, maar dat is een ander verhaal ;)

Maar wat deel je dan wel? Hoe maak je het persoonlijk zonder je vooral je puinhopen te delen?

Bied oplossingen
Door ook oplossingen te bieden. Door jouw verhaal te vertellen, de moeilijke momenten en hoe je hier vervolgens weer uit bent gekomen. Deel je power. Zit je ergens nog middenin en heb je geen idee hoe je eruit moet komen? Dan loop je het risico dat je met het delen van jouw problemen inderdaad de verkeerde kant opgaat. Nogmaals, geen probleem als je op zoek bent naar lotgenoten, maar niet als je jouw persoonlijke verhaal, ups en downs, wil delen om een connectie te maken met potentiele klanten.

Deel herkenning, inspiratie, hoop
Dus, deel je verhaal als je daarmee ook inspiratie, herkenning en wat hoop voor een ander te bieden hebt. Maak er geen pity party van waarbij je mensen het gevoel geeft dat ze jouw moeten komen troosten.
Deel om herkenning te bieden, te raken en te inspireren, maar verlies je niet in de puinhopen.

Bewaar het evenwicht. Je zult zien dat er dan een oprechte connectie ontstaat en je met storytelling echt kunt laten zien waar jij voor staat.

More
articles